dinsdag 25 juni 2013

Resultaat sollicitatiegesprek

Zoals afgesproken in mijn vorige bericht, deel ik hier mijn gevoel met jullie over het sollicitatiegesprek van afgelopen dinsdag. Na afloop van het gesprek, toen ik weer buitenstond, had ik een lala-, mmmm-gevoel. Oftewel, mijn gevoel zei dat ik niet zou worden uitgenodigd voor een vervolggesprek. Waarom voelde ik dit zo? Waarop baseerde ik dit? Dat weet ik niet. Sommige gevoelens zijn gewoonweg niet te verklaren, ze zijn er gewoon. De ene noemt het intuïtie, de ander noemt het zijn gevoel. Het is een dieper weten. Dit is niet te verklaren; je ervaart,voelt, weet diep van binnen gewoon dat het zo is.

Mijn gevoel werd donderdagochtend jl. bevestigd. Ik kreeg toen een telefoontje met de mededeling dat de sollicitatieprocedure niet met mij vervolgd zou worden. Ten eerste, omdat ik niet over een afgeronde HBO- of WO-opleiding beschik. Dat klopt. Ik heb wel een Atheneum diploma, de WO-opleiding Orthopedagogiek heb ik echter niet afgerond. Op de tweede plaats zoeken ze een meer 'zakelijk' type.Wat ze hier nu precies mee bedoelen, weet ik niet. Ik heb zo mijn vermoedens. Het is niet erg! Het is zoals het is. Ik zie het positief. Ik ben uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, wat tegenwoordig al een hele kunst op zich is! Bovendien heb ik weer ervaring opgedaan in het voeren van een sollicitatiegesprek. Leermomenten alom!


En nu.........?
Doorgaan met solliciteren, netwerken, (gratis) workshops volgen ..... en last but not least, blijven geloven in mezelf en vertrouwen houden dat ik dé baan vind of dat dé baan mij vindt.
Zal ik jullie eens wat vertellen? Misschien hebben dé baan en ik elkaar al gevonden? Een van mijn LinkedIn connecties wees me op een vacature waarvan hij dacht dat ik deze weleens interessant zou vinden. Inderdaad, een zeer interessante vacature. De volgende dag heb ik meteen het bedrijf gebeld voor nadere informatie over deze vacature. Diezelfde avond heb ik mijn sollicitatiebrief nog verstuurd, zoals ik met hen had afgesproken. Eergisteren kreeg ik een e-mail dat ik word uitgenodigd voor een oriënterend gesprek. Met dank aan mijn LinkedIn connectie! Hij weet ervan, ik heb hem op de hoogte gebracht. Vind ik niet meer dan logisch. :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten