dinsdag 12 november 2013

Ontwikkelingen

Onlangs heb ik de sauna bezocht. Zo ga je praktisch nooit naar de sauna en zo bezoek je de sauna in korte tijd twee keer. Hoe dat zo? Door 2 x 2 entreekaarten te winnen bij een loterij. Deze entreekaarten waren t/m 1 november jl. geldig. Voor mij betekende dit dat ik in vijf weken tijd twee keer met een vriendin de sauna heb bezocht. Beide keren heerlijk genoten. Het gaat natuurlijk niet om het saunabezoek, maar om aan te geven dat er in korte tijd veel kan gebeuren (lees: kan ontwikkelen). Bij mijn eerste saunabezoek op 27 september jl. had ik nl. nog geen baan en was het voor mij nog niet duidelijk hoe ik mijn droomreis naar Nieuw-Zeeland in 2014 zou gaan financieren. Gedurende de periode tussen mijn eerste saunabezoek en mijn tweede saunabezoek op 31 oktober jl. hebben de volgende ontwikkelingen zich echter voorgedaan:
1. Tijdelijk betaald werk voor 20 uur per week tot het eind van dit jaar;
2. Duidelijkheid over de financiering van mijn droomreis naar Nieuw-Zeeland. Het mooie is dat het idee hierover is ontstaan tijdens mijn eerste saunabezoek in september, dankzij de vriendin met wie ik toen de sauna bezocht. Zij kwam met het idee om via het uitoefenen van een van mijn hobby's mijn droomreis te gaan financieren. Dank je wel, Selma dat je me dit inzicht hebt gegeven! Zoals vermeldt in mijn laatste twee berichten, ben ik nu druk bezig met de uitvoering hiervan.

Naast bovengenoemde ontwikkelingen ben ik de laatste tijd ook druk bezig (geweest) met het ontwerpen en creëren van:
* Visitekaartjes voor mijn dromenvangers; via Vistaprint zelf ontworpen;
* Visitekaartjes om mezelf in de picture te brengen, ontworpen door Anouk Aarssen;
* Een eigen Facebook pagina;
* Een eigen website. Aangezien deze echter nog in de kinderschoenen staat, is de website voor jullie nog niet zichtbaar. Mijn doel is om deze uiterlijk 31 december a.s. in de lucht te hebben.
Niet fysiek zichtbaar of tastbaar, maar voor mij wel duidelijk aanwezig, is het besef dat ik vanaf nu nog maar maximaal 27 uur (lees: 3 dagen) per week als secretaresse wil en ga werken. De overige 13 uur, uitgaande van een werkweek van 40 uur, wil en ga ik besteden aan schrijven, netwerken en het maken van dromenvangers. Aangezien o.a. schrijven en het maken van dromenvangers mijn hobby's zijn, blijf ik deze ook in mijn vrije (lees: privé) tijd uitoefenen. Wellicht dat ik in de nabije toekomst van mijn hobby's wel mijn beroep ga maken. De tijd zal het leren. Wie zaait, zal oogsten. Sommige gewassen hebben echter een langere groeiperiode nodig dan andere voordat je ze kan oogsten. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit goedkomt. Blijf er daarnaast ook de benodigde tijd, geduld en aandacht aan besteden. Zonder mest, water en zonlicht kan een gewas namelijk ook niet groeien en tot volle wasdom komen.






















Geen opmerkingen:

Een reactie posten