dinsdag 29 oktober 2013

Het "YES" gevoel / Het "YES" moment

YES, een ogenschijnlijk simpel woord bestaande uit drie letters. Ogenschijnlijk, want de term Yes houdt veel meer in dan je in eerste instantie denkt. Spreek de term YES maar eens hardop uit. Wat komt er dan in je op? Welk gevoel geeft het je? Wat voel je in jouw lichaam? Als ik aan YES denk, denk ik aan iets positiefs. Het geeft mij een goed gevoel en energie die ik door mijn hele lichaam voel stromen. YES geeft aan dat er iets gelukt is, dat er iets positiefs volgt, iets dat jou een goed gevoel geeft. Dit 'iets' kan voor een ander van onbeduidende waarde zijn, voor jou is het juist van grote waarde. Wellicht is het inschrijven bij een uitzendbureau een hoge drempel voor je. De redenen hiervoor kunnen heel divers zijn. Misschien ben je bang dat de mensen die er werken een bepaald beeld over jou hebben. Of heb je een keer een vervelende ervaring gehad bij een uitzendbureau met als gevolg dat het inschrijven bij andere uitzendbureau's je nu tegenstaat. Wat een goed gevoel het je dan geeft als je op een dag besluit deze drempel toch over te stappen. "YES, you dit it!" Voelde jij je niet energieker, nadat je na het inschrijven weer buitenstond? Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden van wel.

Sinds ik afgelopen mei werkzoekende ben geworden, heb ik al diverse YES momenten mogen ervaren (lees: doorvoelen). Ontdekken dat ik kan schrijven, is een van deze momenten. Wat vind ik het leuk om mijn ervaringen met jullie te delen. Ik heb ook al een paar reacties ontvangen dat ik mensen motiveer en inspireer met mijn schrijfwijze. "YES!" Wat word ik hier blij van en wat geeft het mij energie als ik deze reacties krijg. Dat is nu juist ook een van de redenen dat ik ben gaan schrijven; andere mensen motiveren en inspireren. Onlangs ben ik zelfs door een volger op Twitter gevraagd om te bloggen op zijn site. Hij had een paar van mijn blogs gelezen en die spraken hem aan. De berichten op mijn blog zijn dus nu ook te lezen bij PJP consultancy onder het tabblad Column. "YES", hoe gaaf is dit! Toen ik zijn verzoek op Twitter las, werd ik helemaal blij van binnen. Ik heb trouwens nog steeds momenten dat ik met een grijns achter mijn laptop zit en denk "YES!" Wie had dit een half jaar geleden gedacht? Ik in ieder geval niet.

Vandaag heb ik nog een YES moment ervaren....... bij de kapper! Zo zit ik bij de kapper om mijn haren te laten knippen en..... zo heb ik er een een opdracht bij om een dromenvanger te maken. Diegenen onder jullie die trouw de berichten op mijn blog lezen, weten dat ik dromenvangers van natuurlijke materialen maak. Door deze te verkopen, kan ik mijn droomreis naar Nieuw-Zeeland in 2014 bekostigen. Dit vertelde ik vanochtend in de kappersstoel aan mijn kapster. Toeval of niet (zelf geloof ik niet in toeval, maar ben ik van mening dat niets zomaar gebeurd), mijn kapster is al geruime tijd op zoek naar een dromenvanger voor haar dochter. Ik legde haar de manier uit waarop ik mijn dromenvangers maak. Deze manier (lees: op maat gemaakt), sprak haar zo aan dat ze bij mij een bestelling heeft geplaatst. Zij regelt nu dat ik wat paardenhaar krijg van het paard waarop haar dochter rijdt, zodat ik dit in de dromenvanger kan verwerken. Toevallig ☺ wordt het paard een dezer dagen geschoren. Mooi toch, hoe deze 'puzzelstukjes' in elkaar vallen! Drie personen happy, "YES!"

Als event-manager voor DeBroekriem organiseer ik events/workshops voor collega werkzoekenden in Nijmegen. Hiermee ben ik in augustus gestart. (zie ook mijn bericht "Trots op.....!") Wij (mijn collega event-managers Karen Michels, Merel Kuipers en ik) hebben inmiddels vijf locaties gevonden waar wij kosteloos van een ruimte gebruik kunnen maken om events van DeBroekriem te laten plaatsvinden. "YES!" Daarnaast heb ik in september in weekkrant De Brug Nijmegen gestaan om meer bekendheid in Nijmegen te geven aan stichting DeBroekriem. "YES!" Ik had een half jaar geleden niet gedacht dat ik de publiciteit zou opzoeken. Ik vind het eerlijk gezegd best wel kicken. Daarnaast ben ik trots op mezelf dat ik nu dingen doe en zaken onderneem, waarvan ik eerst (lees: half jaar geleden) dacht dat ik dit nooit zou durven.
Het organiseren van events/workshops vind ik erg leuk. Op dinsdag 22 oktober jl. vond in De Lindenberg, Huis voor de Kunsten, in Nijmegen de workshop Netwerken plaats. Gastspreker was Vincent Kuyvenhoven van Zicht op Inzicht. Afgelopen juni heb ik bij hem de workshop Solliciteren, hoe werkt het eigenlijk? gevolgd. Ik had me voorgenomen dat als ik event-manager voor DeBroekriem zou worden, ik Vincent als eerste gastspreker zou uitnodigen. Zo gezegd, zo gedaan! Alhoewel het inschrijven voor een aantal deelnemers niet helemaal soepel verliep, was de opkomst groot. 26 personen namen deel aan deze workshop. Dat er door het organiseren van een workshop 26 volstrekt onbekenden met elkaar in verbinding worden gebracht die wellicht iets voor elkaar kunnen betekenen, vind ik fijn. Het geeft mij namelijk ook een goed gevoel om iets voor een ander te kunnen betekenen en om mensen met elkaar te verbinden. "YES!"

Wat is/zijn jouw YES gevoel(ens)?
Wat is/zijn jouw YES moment(en)?



PS: Elke keer dat ik een bericht publiceer, ervaar ik ook een YES moment. ☺




Welke talenten zitten bij jou
nog verborgen die nu aan
de oppervlakte mogen komen? 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten